جاذبه های گردشگری ایران و جهان

در وبلاگ ما می توانید مطالب جدید گردشگری ایران و جهان را مطالعه نمایید.

جاذبه های گردشگری ایران و جهان

در وبلاگ ما می توانید مطالب جدید گردشگری ایران و جهان را مطالعه نمایید.

جاده چالوس-بهشت ایران و جاذبه های آن-فصل اول

جاده چالوس-جاذبه های گردشگری جاده چالوس (کرج – چالوس)-جاذبه های دیدنی

جاده چالوس به طول 149 کیلومتر کرج را به چالوس وصل می کند. در 90 کیلومتری و ارتفاع 2700 متری چالوس تونل کندوان به طول 1883 متر و عرض 5 متر در سال های 1318 – 1314 ساخته شده و در سال 1380 تعریض گردیده است. برای همه ما نام جاده چالوس بسیار آشناست.همه ما یا درباره جاده چالوس تصاویری دیده ایم و یا خودمان از این جاده زیبا عبور کرده ایم.حال به معرفی جاذبه های جاده چالوس می پردازیم.

مسیر دسترسی دیگر به آن در 25 کیلومتری جنوب چالوس از شهر مرزن آباد از جاده اصلی جدا شده و پس از طی 20 کیلومتر به طرف غرب به کلاردشت می رسد. کلاردشت به بهشت گمشده ایران معروف است.

جاده چالوس

قالی کلاردشت در ایران ناشناخته ولی توسط صادر کنندگان به خارج از کشور صادر می شود. معروف ترین قالی کلاردشت در روستای مکارود بافته می شود و به قالی خرسک معروف است نقوش قالی عموما ذهنی و بدون نقشه هستند در نقش ها طبیعت زیبا متجلی می شود. نقوش قالی کلاردشت عبارتند از نقش جنگلی صندوقی، رودبارکی، مجمه ای، گل سینی، عینکی، چخماقی رسولی شمله، خرکی، شکری، سیخ کبابی و مزلقان

در کلاردشت رقص سنتی به نام رقص چوبی معروف است که معمولا در مراسم عروسی در آن افراد که هر یک دستمالی در دست دارند و مانند زنجیری متصل به هم آرام و هماهنگ می رقصند.

تله کابین نمک آبرود

جاده چالوس

در 12 کیلومتری چالوس به تنکابن و در غرب شهر چالوس تله کابین نمک آبرود قرار دارد. تله کابین با طول کابل 2000 کیلومتر در کمتر از 15 دقیقه گردشگران را از نواحی جلگه ای به ارتفاع 1050 متری منتقل می کند که در حین انتقال مناظر زیبا را به نمایش می گذارد.

کاخ اجابیت-جاده چالوس

این کاخ در روستای اجابیت شهر کلاردشت قرار دارد و 70 سال قبل در دوره پهلوی ساخته شده است و دارای تزئینات گچ برای سنگ و نقوش بسیار زیبا است، دریاچه ادامه می یابد. راه دیگر از جاده چالوس مرزن آباد جاده آسفالته تا کلنووچا اجور است.

دریاچه ولشت-جاده چالوس

دریاچه کوهستانی ولشت (سماء) با وسعتی حدود 20 هکتار در نزدیکی روستای سماء در جنوب غربی چالوس و 7 کیلومتری شمال شرقی کلاردشت قرار داشته و یکی از دریاچه های آب شیرین ایران است این دریاچه به علت قرار گرفتن در یک گودال بزرگ و محاط به تپه هایی کم ارتفاع، از دید پنهان است طول این دریاچه 650 متر و عرض آن 400 متر و عمق گودترین نقطه آن 30 متر است حجم آب آن حدود 3 میلیون متر مکعب برآورد شده است.

منبع تأمین آب این دریاچه چشمه های کف و اطراف آن است. پرندگان مهاجری از قبیل مرغابی و غاز وحشی در این مکان یافت می شود دریاچه ولشت هر ساله مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می گیرد و مکان مناسبی برای قایق سواری و ماهیگیری است وجود گل و لای در نزدیکی سواحل دریاچه مشکلاتی را برای شنا کردن ایجاد می کند.

جاذبه های گردشگری سوادکوه-معرفی جاذبه های گردشگری سواد کوه-سوادکوه

پارک جنگلی فین-جاده چالوس

این پارک در کیلومتر 5 جاده چالوس به تهران در ابتدای محور کندوان در کنار جاده ورودی چالوس واقع شده است و دارای طبیعت چشمگیری است. پارک جنگلی فین با دارا بودن امکانات نسبتا رفاهی برای اقامت کوتاه مدت در روزهای تعطیل و فصل تابستان مناسب است.

کاخ چایخوران-جاده چالوس

این کاخ در ورودی جنوبی شهر چالوس در مسیر کندوان و در فاصله 6 کیلومتری شهر چالوس و در کنار جاده ارتباطی به تهران قرار دارد. این بنا در اوایل دوره پهلوی و حدود 70 سال قبل ساخته شده است.

نمای داخلی و خارجی آن دارای تزئینات گچ بری و کاشی کاری بسیار زیبایی است این کاخ بسیار ساده و بی پیرایه است و مصالح عمده آن سنگ و آجر است.

پوشش بام آن به صورت شیروانی بوده و تراس آن به شیوه خاصی نرده چینی شده است. معماری اروپایی در ساخت آن به چشم می خورد این کاخ به منظور استراحت موقت به کار می رفته است.

فصل اول جاده چالوس را اینجا ببینید.


 

در این مقاله سعی بر معرفی بهترین جاذبه های گردشگری شهرستان سواد کوه داشتیم.شاید سوادکوه جاذبه های گردشگری دیگری نیز داشته باشد.

با تورآگهی سایر جاذبه های گردشگری ایران را ببینید.

تورآگهی مجری ارائه دهنده آگهی های تورهای داخلی و تورهای خارجی از همه شهرهای می باشد. با ما همراه باشید. 

تورآگهی مجری ارائه دهنده آگهی های تورهای داخلی و تورهای خارجی از همه شهرهای می باشد. با ما همراه باشید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.