جاذبه های گردشگری ایران و جهان

در وبلاگ ما می توانید مطالب جدید گردشگری ایران و جهان را مطالعه نمایید.

جاذبه های گردشگری ایران و جهان

در وبلاگ ما می توانید مطالب جدید گردشگری ایران و جهان را مطالعه نمایید.

کندلوس روستای دیدنی استان مازندران

کندلوس روستای دیدنی استان مازندران را بشناسیم

کندلوس-استان مازندران

روستای زیبای کندلوس در 75 کیلومتری جنوب شرقی نوشهر قرار دارد و آب و هوای آن معتدل و کوهستانی است. مردم روستای کندلوس به زبان مازندرانی سخن می گویند و مسلمان و شیعه هستند. اقتصاد روستای کندلوس بر پایه فعالیت های زراعی، دامداری و باغداری و گردشگری استوار است.

روستای دیدنی کندلوس به دلیل تولید گیاهان دارویی، موزه مردم شناسی، جاذبه های کوهستانی و ییلاقی و دارا بودن مراکز اقامتی و خدمات گردشگری شهرت یافته است.

روستای زیبای کندلوس با بافت مسکونی نسبتا متراکم در شیب ملایم کوهستان استقرار یافته است.

بافت مسکونی قدیمی، جلوه های رنگارنگ مزارع گیاهان دارویی، آب و هوای معتدل تنوع چشم اندازهای جنگلی، تپه های باشتانی و گورستان های پیش از اسلام فضای روستای متفاوتی در کندلوش ایجاد کرده است. دیو چشمه، بزرگترین چشمه آب معدنی سرد در منطقه است که حواشی سرسبز و زیبایی دارد. حواشی رودخانه کندلوس و دره زانوس نیز بسیار تماشایی است.

زیارتگاه فضل و فاضل در این روستا قرار دارد. از مراسم ویژه این روستا می توان به جشن تیر ماه سیزده شو، پاشیدن آب بر یکدیگر پس از  خشکسالی و پایکوبی زیر باران اشاره کرد. بازی های کندلوس شامل تب کا، کشت کا، سی کاکل و اسب سواری است.

سازهای نی، سرنا و دهل و آهنگ های طالب طالبا در مایه درآمد سه گاه، امیری در مایه عشاق و دشتی، عروس سوار کردن در متیه ای از ماهور و بیات ترک، از جلوه های موسیقی روستایی کندلوس است.

زنان روستای کندلوس از لباس های محلی استفاده می کنند. صنایع دستی کندلوس شامل جوراب و نمد است. از غذاهای محلی این روستا می توان به کماج، راه نون، آش کدو، بابونه و بورانی اشاره کرد.

مجموعه گردشگری کندلوس شامل رستوران محلی، اقامتگاه و موزه آثار روستایی، شرایط مناسبی را برای بازدید گردشگران فراهم کرده است.


از اینکه با تورآگهی همراه هستید سپاسگذاریم.

الف) مطالعه مطالب گردشگری بیشتر:

ب) پیشنهادهای مسافرتی تورآگهی:

  • برترین پیشنهادهای تور کیش  همه آژانس های ایران 
  • برترین پیشنهادهای تورشمال  همه آژانس های ایران
  • برترین پیشنهادهای تور مشهد  همه آژانس های ایران 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.