جاذبه های گردشگری ایران و جهان

در وبلاگ ما می توانید مطالب جدید گردشگری ایران و جهان را مطالعه نمایید.

جاذبه های گردشگری ایران و جهان

در وبلاگ ما می توانید مطالب جدید گردشگری ایران و جهان را مطالعه نمایید.

وسوسه های زوار

وسوسه ی زوار

راهنمایی سفر به روستای ییلاقی وزوار در هزار جریب مازندران

پاییز که از راه می رسد. نه فقط جاده های ارام خلوت و بادهای خنک که طبیعت رنگارنگ هم با خودش وسوسه ی سفر دارد. وسوسه ی پیاده روی در میان درختان رنگارنگ و دیدن مردمانی در شهر ها وروستاهای دور که حالا دور از شلوغی مسافران، به سبک زندگی عادی خودشان برگشتند . در ماه ابان که شهر ها وروستاها پیشتر نقاط ایران رو به سرما میرود، میشود وارد یک جاده فرعی شد ، از خلوتی رنگارنگ جاده لذت برده و دست اخر در روستایی خلوت و ارام چند روزی را سر کرد. روستایی مثل <<وزوار>> هزار جریب که در شرقی ترین نقطه ای استان مازندران جاخوش کرده است. وزوار در ارتفاعات شهرستان گلوگاه و در دل جنگل های هیرکانی قرار گرفته است ، اگر چه فصل تابستان این روستای ییلاقی بسیار دلچسب است ،اما ما پاییز ان را به شما پیشنهاد میدهیم که با گذر از پیچ خم جاده ی رنگارنگ انگار وارد دنیای دیگری شده ایم شاید برای تان جالب باشد که بدانید نام فامیل پیشتر اهالی وزوار ،ریاحی است . ان ها خود را از فرزندان <<حربن یزید ریاحی>> می دانند.

در راه نوکنده برای رسیدن به روستای زوار

برای رسیدن به زوار باید اول از همه به شهر جدید <<نوکنده>>در غرب استان گلستان برسید . از نوکنده وارد جاده قدیم گلوگاه به گرگان یا به قول محلی ها جاده ی رضا شاهی شوید. در این جاده وقتی در سمت راست جاده به فرعی روستای <<تلور >>رسیدید که با تابلوی راهنما مشخص شده است ، به سمت جنوب بپچیند تا به روستای زوار برسید . در طول مسیر ایستگاه امداد نجات هلال احمر را هم خواهید دید و از جنگل زیبای <<نرگسیه>>که قرار است تبدیل به پارک چنگلی شود هم خوب عبور کنید . بعد از رسیدن به جنگل و روستا در صورت صاف بودن هوا چشم انداز قله ای دماوند را هم در جنوب غربی خواهید دید .

روستایی ییلاقی زوار

روستا وطبیعت اطراف :وزوار یک روستای جنگلی زیباست با معماری سنگی پلکانی . تفاوت وزوار با پیشتر روستاهای پلکانی ایران این است که پیشتر سقف خانه های روستا، شیروانی است. کوچه های وزوار سنگ فرش شده است و بسیار تمیز است . غیر از معماری زیبای روستا، وزوار یک حمام قدیمی و مخروبه دارد که معماری ان به سبک حمام های قدیمی ایران است و در کنار ان چند درخت گردوی کهنسال ببنید که به گفته اهالی 400سال عمر دارد . می توانیید با هماهنگی دهیار روستا و راهنمای بومی ، پیاده یا با کرایه اسب و قاطر سری به چشمه های اطراف روستا بزنید .که <<کوره پیش >>و<<دهنه شمشیر بر>> از همه معروف ترند . در شمال روستا و مسیر جاده نوکنده ، اگر دقیقا روی یال کوهی به نام<<جول کالی>>بایستید ،در صورتی که هوا صاف باشد ،دریایی خزر و خلیج گرگان و شهر های پایین دست مثل بندر گز و بندر ترکمن را می توانیید به خوبی بنیید .

خرید:پاییز هزار جریب مثل پیشتر روستاهایی ایران ،وقت برداشت محصولات کشاورزی و باغی است . شیر ماست کره کشک تخم مرغ از محصولات معمول زوار است. غیر از این ها اب زرشک کوهی، رب ازگیل کوهی که اهالی به ان <<کاندس ترشی>> می گویند.


جاذبه گردشگری پل سفید

جاهای دیدنی شهر لنگرود

جاذبه های دیدنی بندر درگز

پیشنهاد ویژه ما به شما تور کیش از مشهد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.